کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا
یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 459
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

 

این کتاب صوتی از سری کتابهای تاریخ جهان، درباره تاریخ و پیشرفت اجتماعی زنان است.
پیش از کتاب تقریباً هیچ کتاب یا مقاله‌ای وجود نداشت که به بازگویی تلاش‌ها و دستاوردهای زنان آمریکایی به درجه یک طبقه اجتماعی پرداخته باشد. همچنین به طور اجمالی به تحول آموزش زنان آمریکایی پرداخته می‌شود.
زنان آمریکایی از زمان اقامت‌گزینی اروپاییان در آمریکای شمالی در سده هفدهم تاکنون، دگرگونی شگفت‌انگیزی را پشت سر گذاشته‌اند. آن‌‌ها از جایگاه شهروندان درجه دوم، تقریباً فاقد هرگونه حقوق سیاسی یا اجتماعی، به لحاظ قانونی به برابری تقریبی با مردان ارتقا یافته‌اند. برخی از زنان، به کارهایی چون آموزگاری، سرپرستی یا مددکاری اجتماعی پرداختند. این امر به آنها اجازه داد که برای خود در بازار کار جا باز کنند. پیشروی آهسته اما پیوسته آن‌ها به سوی برابری را غالباً « جنبش_زنان» می‌نامند. 
پیکار زنان در آمریکا برای برابری کامل با مردان، که هنوز هم ادامه دارد، به چند سده پیش بر می‌گردد. از همان دوران ابتدایی شکل‌گیری آمریکا، ابتدای دوره مهاجرنشینی، زنان به لحاظ حقوقی، سیاسی و اجتماعی در جایگاه دوم قرار داده شدند. نگرش تحقیرآمیز به زنان و جایگاه اجتماعی شان اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم، آهسته اما پیوسته تغییر کرد و با گذشت زمان، به طور فزاینده‌ای، پسندیده تلقی می‌شد که برخی از زنان، به کارهایی چون آموزگاری، سرپرستی یا مددکاری اجتماعی بپردازند. این امر به آن‌ها اجازه داد که برای خود در بازار کار جا باز کنند.
در سرتاسر قرن بیستم، فرصتهای فزاینده برای آموزش زنان و افزایش کتابها و دیگر منابع بررسی تاریخ زنان با رشد #فمینیسم همراه بود. فمینیسم، تلاش سازمان یافته و مستمر زنان برای کسب حقوق برابر با مردان در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و... است. سارا ام. اَوِنز دانش پژوه دانشگاه مینسوتا گفته است زنان آمریکایی خواستار رفتار ویژه‌ای نیستند، بلکه تنها می خواهند در راه تحقق رویای آمریکایی مشارکت کامل داشته باشند.

قسمتی از این کتاب صوتی چنین میگوید:
در دوران بحران، از میلیون‌ها زنی که جزو طبقه متوسط به حساب می‌آمدند، عده کمی شغل نیمه وقت یا تمام وقت داشتند. دیگران مرتب در پی کار بودند اما نمی‌توانستند کاری پیدا کنند. تعصب جنسیتی در هر دوی این گروه ها تاثیر می گذاشت. برخی بی جهت گمان می کردند کار کردن زنان مشاغل را از دسترس مردان خارج می کند و آن‌ها بی‌کار می‌مانند و نمی توانند خانواده خود را تامین کنند. به سبب چنین تبعیضی، در نیمه دوم دهه ۱۹۳۰، ۶۳ درصد شرکت های خدمات عمومی، ۶۵ درصد بانک ها، و ۸۴ درصد شرکت های بیمه از استخدام زنان خودداری می کردند. نورمن کازینز، روزنامه نگار مشهور، از روی نادانی به خود می بالید که برای اقتصادی بیمار یک راه درمان سریع دارد و به طعنه می گفت: «خیلی ساده است: زنان را، که به هر صورت نباید کار می کردند، اخراج کنید و مردان را استخدام کنید! خیلی سریع! نه بی کاری باقی می ماند، نه پرداخت اعانه، و نه بحران اقتصادی.»
اکثریت زنان طبقه متوسط خانه دار خانه نشین باقی ماندند و مردانی نظیر کازینز را خشنود ساختند. آنها تمام سعیشان را میکردند که صرفه جویی کنند تا دخل و خرجشان با هم بخواند و خود و خانواده شان بتوانند همچنان سقفی بالای سرشان داشته باشند.
کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا شش فصل دارد که به ترتیب عبارتند از: «آزمونِ دشوار نخستین زنان آمریکایی»، «زنان می‌آموزند چگونه سازمان یابند»، «راه دراز به سوی صندوق رای»، «پیدایش زن اجتماعی جدید»، «خواست فزاینده برابری جنسیتی» و «تلاش پیگیر برای منزلت اجتماعی و حقوق».

این کتاب صوتی در دو فایل است

عنوان: جنبش_زنان_در_آمریکا

نویسنده: دان_ناردو

مترجم: مهدی حقیقت خواه

 

 





:: موضوعات مرتبط: فلسفه , ,
:: برچسب‌ها: کتاب صوتی،جنبش زنان،تاریخ، جهان،پیشرفت اجتماعی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG